Hotspot | Vegan Junk Food Bar, Amsterdam

Al maandenlang loop ik te kwijlen als ik weer foto’s van de Vegan Junk Food Bar voorbij zie komen, op Instagram. Waarom bestaat zoiets nou niet in Limburg?

000020170921_175905

Dus toen Daisy en ik vorige week in Amsterdam waren (voor deze toffe foodstyling workshop!), móést ik wel van de gelegenheid gebruikmaken om een bezoekje te brengen aan de Vegan Junk Food Bar. Om even een fabeltje uit de wereld te helpen: veganistisch eten is niet per definitie altijd gezond. Het is niet alleen maar sla, worteltjes en appels. Ik hoor dat zo vaak, maar veganistisch eten kan dus óók gewoon “junk” zijn.

000020170921_165559

Wat ik zou bestellen, was eigenlijk al snel duidelijk. Ik had al zoveel foto’s van de “loaded fries” voorbij zien komen, dat ik die wel moest bestellen. Dat was een bakje friet, met vegan shoarma, geraspte (vegan) kaas, jalapeños, rode ui, lenteuitjes, gebakken uitjes én knoflooksaus en een pittig sausje. Dus eigenlijk een soort kapsalon, maar dan veganistisch. Wauw zeg.

000020170921_172010

000020170921_172021

Ik eet inmiddels vier jaar vegetarisch maar ik had nog nooit vega shoarma geprobeerd, dus ik was héél benieuwd! Het “bakje” loaded fries bleek een enorme hoeveelheid te zijn. Maar het was écht superlekker. Vooral de licht pittige saus die erop zat, smaakte echt heel goed. Maar ook gewoon het geheel was lekker. Ik snap ineens waarom mensen een “kapsalon” zo intens lekker vinden.

00020170921_172052

00020170921_172041

Daarnaast deelden Daisy en ik een portie Pakistaanse bitterballen, ook veganistisch dus. Die waren echt enorm lekker! Ik kan het eigenlijk nergens mee vergelijken, maar het was écht lekker. Pittig, maar niet té. En een vet lekkere “vulling”!

De conclusie? Dit vegan tentje is een enorme aanrader, zelfs als je geen veganist (of vegetariër) bent. Ik ga zelf snel eens proberen om ook een vegetarische kapsalon te maken, hopelijk wordt die net zo lekker als deze!

De Vegan Junk Food Bar vind je aan het Staringplein, in Amsterdam. Daarnaast is er sinds vorige week een nieuwe locatie van dit toffe tentje, ook in Amsterdam. Die vind je aan het Marie Heinekenplein.

Ben jij er al eens geweest?

2 gedachtes over “Hotspot | Vegan Junk Food Bar, Amsterdam

Plaats een reactie